Lasse in Disneyland Parijs

Large 1024 645 2017 003 lasse   dlp

Dag 1:  Joepie, mijn aftelkalender is bijna vol. Ik moet nog 1 sticker plakken en dan vertrekken we. De taxi chauffeur komt ons om 7u15 ophalen dus ik moet al vroeg uit de veren. De taxi chauffeur was er inderdaad om 7u15 en vertelde dat het zoals altijd file was dus moesten we instappen en direct vertrekken. Na een lange rit naar Brussel zuid van 2 uur waren we eindelijk in het station, nu nog even wachten op onze trein en we zijn weg. Whow, wat een supercoole trein en nog blauw ook, dat is mijn lievelingskleur. ik mocht natuurlijk naast mijn zusje Janne gaan zitten, dat is altijd gibberen. Voor we het wisten waren we aangekomen in Marne La vallee. Eerst de bus op naar het hotel onze bagage afzetten en dan naar het park, superspannend!
In het park aangekomen moesten we eerst naar Discoveryland van mama en papa, naar starport.  O nee wat een lange rij, dat is zeker een uur aanschuiven. Kom maar langs hier zei mama en toon uw mooie badge maar die we in het hotel gekregen hebben. we mochten iedereen voorbij steken, ik voelde me wel een beetje belangrijk maar wat is hier nu te zien?  Binnengekomen moesten we nog even wachten maar al gauw was hij daar, een van mijn grote helden: Darth Vader. Ik had een t-shirt aan van Darth Vader en dat vond hij wel tof. Ik heb er superfoto’s van, zelfs 1 in een speciale disneykader voor op mijn kamer. Mijn dag kan niet meer stuk en wat was Darth Vader groot, nog vele groter dan papa. Na wat attracties en een mooie parade is het tijd om naar het hotel te gaan. Ik ben stik kapot.
Dag 2: Vandaag moesten we weer vroeg opstaan. We mochten gaan ontbijten met de Disneyfiguren. Dat was wel kei leuk en vooral heel lekker. Daarna zijn we eerst in mijn favoriete attractie geweest, Peter Pan,   om dan verder te gaan naar Disney Studios. Daar zou nog 1 van mijn grote helden rondlopen,  SPIDERMAN, daar wil ik ook wel mee op de foto. Toen we het park binnenkwamen was er een star wars parade bezig met allemaal Star wars figuren, echt iets voor mij. Wat een tof land is dit zeg, al mijn lievelingsfilms komen aan bod.
In de late namiddag zijn we terug naar het hotel gegaan, niet om te gaan rusten maar om te gaan zwemmen. Ik heb al meer dan negen maanden niet meer gezwommen, dus hier heb ik wel zin in en het is bovendien snikheet hier in Parijs. Na het zwemmen zijn we nog een hapje gaan eten en naar de lichtshow geweest in het park. Wat was dat weer een lange dag.
Dag 3: Vandaag mocht ik iets langer slapen van mama en papa maar ook weer niet te lang want het is onze laatste dag. De zussen en ik hebben een boekje gekregen om handtekeningen te verzamelen, ik moet er vandaag nog een paar doen. Het leuke hieraan is dat ik iedereen mag voorsteken met mijn speciale badge. Na mijn favoriete attracties zijn we vertrokken naar het station, de trein had 25 min vertraging maar ik was nog even bezig met mijn supergrote lolly, dus vond ik het niet erg.
Toen we in Brussel zuid aankwamen stond gelukkig de taxi chauffeur er nog. Van de taxirit naar huis kan ik niet veel vertellen want ik heb heel de tijd geslapen.  Man, wat was dat een leuke vakantie. Bedankt Make-A-Wish® en ook bedankt voor het mooie kadootje dat ik mocht kiezen, dit krijgt een mooi plaatsje op mijn kamer.